Irenestichting

Doelstellingen
Beleid

deLIEving

‘DeLIEving’ biedt opvang en begeleiding aan broers en zussen van kinderen met kanker behandeld in het UZ Gent, en aan kinderen van ouders met kanker. In een gezellige speel- en leefruimte kunnen kinderen tussen 0 en 14 jaar spelen, eten, knutselen, slapen, huiswerk maken,…. Ze vinden er ook een luisterend oor of steun bij de pedagogisch medewerkers als ze vragen en zorgen hebben. Sinds de start in 2006 is deLIEving uitgegroeid tot een blijvende waarde in het ziekenhuis.

Met steun van de Irenestichting  kochten we speeltoestellen, picknicktafels en zitbanken aan. De picknicktafels en banken zijn fel gegeerd, en vooral het ooievaarsnest, de grote schommel, valt in de smaak bij de kinderen. Bovendien konden we door de middelen van de Irenestichting dolle, creatieve workshops met Designmuseum Gent organiseren. Hierin ontwierpen we, samen met de kinderen, vrolijke tafelkleedjes voor onze tuintafels en fleurden we kussens op voor in ons speelhuisje.